Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Amanda

23 September 2014 | Australië, Darwin

Na het koude en regenachtige Sydney was ik wel toe aan de zon en die heb ik gekregen ook! Het is hier in Darwin heerlijk warm en vochtig, dus zweten maar!
Mijn eerste dag heb ik een beetje rondgelopen om te kijken waar ik beland was aangezien ik midden in de nacht aankwam. Het is heel anders dan in Sydney, iedereen is hier veel meer laid back en genieten van het zonnetje. Je hebt hier een strand maar ook the waterfront, dat is een stukje van de zee dat afgesloten wordt door stenen, een meter opgespoten zand en een grasveld. Heerlijk plekje vind ik, ben er een paar keer geweest.
De eerste avond was er een marktje op het strand waar je allerlei eten en prullaria kon kopen. Samen met mn Duitse roommate hebben we lekker paella gegeten bij de ondergaande zon. Genieten!!

Maar ik ben in Darwin voor mijn 3 daagse trip naar Kakadu en Litchfield National park. Ik had er super veel zin in en iedereen was positief over die trip, dus kom maar op dacht ik! Degene bij wie ik de reis had geboekt zei dat het een backpackers trip was en dat ik weer genoeg mensen zou leren kennen. Jullie voelen 'm waarschijnlijk al aankomen: er komt een maar....
Ik stapte 'S ochtends om half 7 het busje in en wat zag ik: alleen maar grijze haren en gezichten vol met rimpels!! Neeeeeeee dit meen je niet!! Tussen de grijze haren en rimpels zag ik, gelukkig, wel 3 jonge mensen.
Bij de eerste stop bleek dat hun ook in shock waren en dachten dat we in een senioren trip beland waren. Achteraf bleek dat er een aantal mensen een dagtrip deden, maar de 6 Duitse vrouwen hadden dezelfde 3 daagse trip als wij. Dat worden goede verhalen bij het kampvuur hahah.
Nieuwsgierig als ik ben wilde ik natuurlijk meer van de vrouwen weten. Ze waren 70+, vriendinnen en voor 4 weken in Australië. 70+!!!!!! De Grannies haha
Hun Engels was een soort van niet te verstaan, dus af en toe kwam mijn slechte Duits toch nog goed van pas. maarrrr. .. De vaat doen vonden ze leuk en deden ze graag. Een soort van oma van Geffens dus hahah. Heel fijn!

De eerste dag zijn we naar Litchfield geweest, bij 3 verschillende watervallen geweest en lekker gezwommen daar. Maar tot mijn grote schrik hebben de Grannies geen schaamte denk ik, want ze trokken hun zwemkleding uit in het openbaar. Niks geen handdoek voor of iets, nee hoppa broek naar beneden en top uit. Dus.....
bij de tweede waterval moesten we ineens heel snel wegwezen ivm bosbranden. Sensatie! Het is schijnbaar normaal dat ze stukken bos in Brand steken omdat dat op de één of andere manier goed is. Ik zou jullie graag willen vertellen waarom, maar de gids was een echte Aussie dus niet te verstaan en dit stukje info heb ik even gemist. Maar nu was het een beetje uit de hand gelopen. Ondanks dat het goed is voor de natuur is het wel een raar gezicht, want je ziet heel veel zwarte stukken in een National Park.
Na een heerlijke lunch zijn we naar de aboriginals geweest. Graham, de aboriginal, vertelde ons van alles over hoe het er bij hem aan toe gaat binnen zijn stam. Dit was heel interessant. Hij vertelde van alles over de digerido en over de betekenis van de kleuren steen, maar ook hoe de mensen met elkaar omgaan. Bijvoorbeeld dat mannen en vrouwen elkaar niet aankijken als ze tegen elkaar praten. Vaders verlaten de ruimte als de schoondochters binnenkomen, je noemt al je ooms en tantes papa en mama en de manier van straffen is ook niet niks. Dat is elkaar slaan met stokken of te lijf gaan met speren, ligt aan wat je gedaan hebt. Maar ook vrouwen mogen elkaar te lijf gaan om bijvoorbeeld een man te veroveren of zelfs hun man slaan met de stok. Gelukkig kon Graham er zelf wel om lachen, ik werd er misselijk van.

Het kamperen deze trip kun je beter glamperen noemen, de tenten waren ruim en hadden normale bedden. Ik heb heeerlijk geslapen! En dat terwijl er allerlei dieren rondliepen bij de tenten. Heel veel walibi's en enorme kikkers.

De tweede dag zijn we in de ochtend krokodillen wezen spotten en in de middag naar Kakadu National Park geweest. Hier hebben we allerlei rots tekeningen gezien en zijn we op één van de hoogste rotsen geklommen voor een geweldig mooi uitzicht. Daarna zijn we naar een plek geweest waar je de mooie sunset kon zien. Blijft zo heerlijk om te doen!

De derde en laatste dag zijn we naar de jim jim watervallen geweest. 900 meter lopen was het maar we hebben er bijna een uur over gedaan aangezien we moesten lopen over grote stenen. Maar het was het waard! Het water was zo ongelofelijk helder en het was een gewoon een idealistisch plaatje.

De conclusie is dat het geweldig was! Zoooo mooi en gewoon niet te beschrijven! Ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Dit is mijn laatste dag in Darwin, het plaatsje zelf is niks voor mij. Ik voel me hier niet op mn gemak en ik heb het wel gezien hier. Morgen ga ik naar Cairns, op naar het great barrier reef!! Ik heb er zin in!

Xxx Amanda

  • 23 September 2014 - 07:33

    Sandra:

    Wat leuk om te lezen!!!! Genieten Amanda!!!!!! Zo zijn we er toch een beetje bij!!!!! Gr Sandra xxx

  • 23 September 2014 - 07:57

    Evelien:

    Leuk te lezen zus en vanaf nu zal ik Gerrit
    en Monic ook papa en mama noemen!

  • 23 September 2014 - 07:58

    Tessa:

    Heerlijk verhaal Aman, kriebels en jaloezie!! Enjoy the great barrier reef!!

  • 23 September 2014 - 08:15

    Jennie Stoop:

    o o Amanda , wat maak je een hoop mee!! Petje af hoor dat je het allemaal durf , en dan slapen met al die dieren om je heen, Ha ha moest wel lachen om die oma's die er bij waren . Erg leuk om je zo te volgen, je kan goed verwoorden wat je allemaal meemaakt. Op naar het volgende verslag xx van hier

  • 23 September 2014 - 08:15

    Anita Olivier:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft ,kijk uit naar je volgende verslag!geniet ervan hè !!!!ennnn doe voorzichtig .

  • 23 September 2014 - 08:28

    Ilse:

    Fijn om te lezen dat je op je 70 + ook nog dat soort jeugdreizen kan maken, ennnnn in eva kostuum onder een waterval kan staan. Haha ik ga vast sparen. Geniet er maar lekker van. Doeiii je tante Ilse. Of ben ik nu ook je mama hahaha. XXXXXXXXX

  • 23 September 2014 - 09:03

    Tante Tineke & Ome Cees:

    Mooi om te lezen dat het je zo goed bevalt in Darwin en Kakado NP. Je verhalen komen ons erg bekend voor.
    We hebben de foto's er maar weer eens bijgehaald. Ook wij zwommen in Litchfield, dit heeft wel wat. ook wij stonden te klungelen met onze badkledig. Zijn er badhokjes dan????
    Veel plezier in Cairns en geniet van het Great Barrière Reef, kijk uit voor de haaien en de kwalletjes!!!

    XXX Van de rimpelratjes uit Enschede.

  • 23 September 2014 - 11:36

    Lenie Garstman:

    Hoi Amanda. Wat leuk is het om dit allemaal zo te lezen,geniet ervan ,en ik kijk ernaar uit naar het volgende verslag,ik ga nu verder,want ik ga schuimtaart bakken voor je moeder, liefs Lenie xx

  • 23 September 2014 - 20:30

    Gonnie Selderhuis:

    Super om je verhalen te lezen. Wat geweldig allemaal.
    gr. Bennie en Gonnie

  • 23 September 2014 - 23:12

    Alieke:

    Wauw mop! Klinkt allemaal weer super, heb je verhaal met veel plezier gelezen :) Snel maar een keer skypen om bij te kletsen. Have fun en een hele dikke kus!

  • 24 September 2014 - 14:37

    Nicole:

    Hé Amanda,
    Leuk! Er zo grappig dat het er na 17 jaar nog hetzelfde uitziet.
    Heel veel plezier. Agnes houdt me wel op de hoogte.
    Kus, Nicole

  • 24 September 2014 - 21:20

    Henny:

    het is weer een heel leuk verslag om te lezen kijk uit naar de volgende ene...genieten maar weer meisje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 8901

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn droom komt uit

Landen bezocht: