Road trip #1 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu Road trip #1 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu

Road trip #1

Blijf op de hoogte en volg Amanda

13 April 2015 | Australië, Adelaide

Het is schandalig lang geleden dat ik voor het laatste een blog heb geschreven. Het gekke is dat, ondanks ik zoveel dingen meemaak en doe gedurende die tijd, ik er geen verhaaltje van kon maken. Na Brisbane ben ik voor 1,5 week alleen de gold coast gaan doen. Surfers paradise, byron bay, op surfcamp en naar Sydney. Ook al was dit allemaal super en leer je weer nieuwe mensen kennen, het viel me zwaar tegen. Weg gaan uit Brisbane betekende mensen achterlaten waar je liever bij had willen blijven omdat je dat zo gewend ben na al die maanden. Maargoed, uiteindelijk is dit mijn reis en wil ik alle dingen doen die ik op m'n lijstje heb staan en soms moet je dan doorgaan en mensen achter laten.

In Sydney heb ik het vliegtuig gepakt naar Melbourne, eindelijk na jaren zeggen tegen Willy dat ik haar ooit een keer kom opzoeken, is daar eindelijk het moment. Maar voordat ik in het vliegtuig stapte heb ik eerst nog een dagje trip naar de blue Mountains gemaakt. Iedereen zegt dat je dat niet mag missen, en ook zou mijn vlucht naar huis vanaf Sydney zijn, je weet maar nooit of de plannen gewijzigd worden voor die tijd. Iets wat ik zeker heb geleerd tijdens deze reis: als ik iets wil doen, moet ik het gelijk doen want plannen zijn er om te veranderen en dan mis je hetgeen wat je graag wilde doen. Dus doen, gelijk!! Man, wat een prachtig uitzicht!! Ook al was het bewolkt, het was geweldig.

De timing om bij Willy in Melbourne te verblijven kon niet beter. Op zn zachts gezegd had ik een behoorlijke dip en stond ik op het punt om naar huis te komen. Na veel tranen en telefoontjes met mama en vriendinnen was de conclusie dat ik mezelf maar beter bij elkaar kon rapen en door moest bijten, naar huis komen zou ik spijt van krijgen. En ik ben heel blij dat ik nog steeds hier ben! Gelukkig vond ik een baantje in een cakeshop. M'n bazin was een raar mens, maar het werk vond ik erg leuk en samen met mn collega's was het gezellig. Om jullie een beetje een beeld te geven wat ik deed: koffie maken, taartjes serveren, naar buiten rennen als de duiven de restjes van de bordjes op aten en er een ravage van maakten, taarten snijden en de restjes daarvan opeten enz. Niet moeilijk, maar met een draak van een bazin was het wel zweten haha.
De eerste maand heb ik bij Willy gewoond. Heerlijk een eigen bed, een lekkere douche en gezond eten. Perfect! Daarna ben ik toch verhuisd naar een share house dichtbij werk en om weer onder de backpackers te zijn. Maar iedere week ging ik toch een keertje bij Willy eten. Zo gek en leuk dat ik na al die jaren eindelijk bij haar op bezoek was ipv zij bij ons.

Inmiddels is mijn laatste maand aangebroken. In het share house deelde ik de kamer met Janine, Duits meisje die dezelfde plannen had als ik. Vanaf Melbourne via de Great Ocean Road en the Grampians naar Adelaide, vanaf daar naar Alice Springs. Op het internet hebben we een Franse jongen leren kennen die dezelfde plannen had en een auto met 3 vrije stoelen. Dus samen met een Zwitsers meisje hebben we inmiddels het eerste gedeelte van onze road trip achter de rug. Melbourne - Adelaide.
De great ocean road is Onbeschrijfelijk mooi. Iedere seconde heb je een mooi uitzicht over de zee, over het landschap, tientallen uitzichtpunten. Bekijk de foto's maar en dan snap je wat ik bedoel. De road trip houdt ook in dat ik kampeer iedere avond. Ja ja, ik kampeer! Altijd gezegd dat ik liever thuis blijf dan kampeer, maar deze hele 8 maanden staat al in het teken van geen grenzen meer hebben. Ik heb zelfs een tatoeage laten zetten! Dus dan kan kamperen ook wel. Oké ik overdrijf vaak, maar deze keer niet. Wat een drama is dat!!! De nachten zijn zooooo koud. 6 graden. En omdat we backpackers zijn en zo zuinig mogelijk willen leven (vraag me niet waarom) wil je ook op de gratis kampeer plekken kamperen, dus geen wc en geen douche. Na 3 dagen niet douchen, dag en nacht dezelfde kleren aan (slaap met 4 lagen aan ) is de lucht in de auto verschrikkelijk haha. Maar als je overdag dan het zonnetje heb en de geweldige omgeving van de Grampians, dan vergeet je die vreselijke nachten op de 1 of andere manier toch weer. Totdat je de tent weer aan het opzetten bent, dan is the struggle real again!

Ik schrijf dit verslag vanuit een echt bed, met een zacht matras in een hostel met een warme douche en een wc. Wat kan je dat dan weer waarderen! Hoe gelukkig zal ik over een paar weken zijn met mijn eigen bed, mijn heerlijke 38 graden douche en wc met uitzicht op de tv...

Morgen vertrekken we op de tweede road trip, naar Alice Springs. Hier zullen we waarschijnlijk een week over doen omdat we op verschillende plaatsen willen stoppen. Nu ga ik eindelijk de Australische outback in, ben benieuwd!


Liefs xxxx


  • 13 April 2015 - 07:28

    Ilse:

    Hoi Amanda. Dit zijn de echte heldenverhalen. Doorgaan als het tegenzit. Jezelf overwinnen. Petje af meid. Je bent een kanjer. Alles wat je meegemaakt hebt, is een levenservaring. En al die mooie plaatsen en mensen die je tegenkomt. Wat is ons leventje dan saaaaaaiii. Geniet er nog maar even van. Binnenkort mag jij ook weer meedoen met dat saaie leventje. TV kijken vanaf he toilet. Haha. Wat een luxe:-) Enjoy every minute. See you, next month. XXXXXX Ilse

  • 13 April 2015 - 07:39

    Evelyn:

    Hoi Amanda,
    wat is het waanzinnig mooi om jouw verhaal te lezen. Heel sterk van je dat je ook de moeilijke momenten deelt. Geniet nog een tijdje en kom dan weer lekker naar ons kikkerlandje waar ook weer mooie tijden op je wachten..
    liefs Evelyn

  • 13 April 2015 - 09:20

    Lieneke:

    Het is zeker schandalig lang geleden!:p Maar als je het druk met reizen hebt en je heerlijke leventje, dan snappen wij allemaal dat schrijven er niet toe komt. Ik ben blij te horen dat je weer aan het genieten bent en dat zie je op al je fotos! Lieverd, ook al is het voor jou jammer dat je weer bijna naar huis komt, wij kunnen niet wachten om je weer te zien! Je wordt gemist <3 XXXX

  • 13 April 2015 - 13:21

    Ursula:

    Hoi Amanda hier op mijn werk in mijn pauze jou blog aan het lezen. Super om weer wat van je te horen. Het einde van je trip komt in zicht maar geniet van je laatste weken. Xx liefs van ons allemaal uit Bergen op Zoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1978
Totaal aantal bezoekers 8885

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn droom komt uit

Landen bezocht: