1770 Castaway - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu 1770 Castaway - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu

1770 Castaway

Blijf op de hoogte en volg Amanda

04 November 2014 | Australië, Agnes Water

Ik heb aardig wat uurtjes tijd over voordat mijn bus vertrekt. Het is nu half 1 S middags en mijn bus vertrek kwart over 2 vannacht. Dus tijd genoeg om jullie kort te vertellen over m'n castaway trip. 3 dagen op een onbewoond eiland.. Niks voor mij, ik weet het! Maar ik ga jullie doen verbazen! Want het was echt super gaaf!

In een klein vliegtuigje werden we per 3 op het eiland gedropt. Het was maar een 20 minuten durende vlucht maar wat voor één. .. De piloot liet het vliegtuigje meerdere keren naar beneden vallen, links om, rechts om. Wij zaten rustig foto's en filmpjes te maken en hoppa daar gingen we weer. Gillen, lara dook constant naar de grond, ik greep Luke van achteren vast van de schrik en onze tassen vlogen in het rond haha.

Er was echt helemaal niks op het eiland. Ons kamp bestond uit een paar tenten en een gezamenlijke tent met keuken. Geen douche, gelukkig wel een toilet of nou ja iets wat daar op lijkt. 50 meter lopen en paradijs van spinnen zodra het donker wordt. Geen bereik op je telefoon. Back to basic dus.

De eerste dag hebben we met de groep, 14 mensen, lekker op het strand rond gehangen. Beetje de boel verkennen, kajakken en van het zonnetje genoten. En s avonds rond het vuur gezeten, gedronken en hoe later het werd Hoe gênanter de verhalen werden haha.
De volgende dag vroeg op om naar de vuurtoren te gaan. Dus kater mee en gaan! Was een pittige klim en de rondleiding was een tikkeltje saai. Daarna zijn we Door gelopen naar de andere kant van het eiland. Onwijs mooi!! Terwijl we op de rotsen zaten we ineens een paar schildpadden in de zee. Dat zijn echt de geluksmomentjes voor mij. Dan is het besef er weer dat ik gewoon in Australië ben en de geweldigste ervaring aan het beleven ben! Die zijn niet met foto's of verhalen te beschrijven, dat gevoel...

We hadden onze visnetten, messen en speren meegenomen. Op zoek naar krabben, oesters en vissen. Dus tot mn middel in het water en gaan! Klinkt stoer maar ik scheet bagger! Ik voelde van alles aan m'n voeten en kon niet zien wat het was, lichte paniek haha. Het krab vissen ging beter. We hadden een aantal krabben gevonden, helaas niet groot genoeg om mee terug te nemen naar het kamp en ze op te eten, maar het was leuk om te doen. Zo leuk dat we het te lang gedaan hadden en het water inmiddels omhoog gekomen was waardoor we 'vast' zaten. Er zat niks anders op dan Door het water terug naar de plek waar we vandaan kwamen. Het strand waar we eerst gelopen hadden was nu onder water. Maar het was zo diep dat we niet meer konden staan en moesten zwemmen, met onze spullen als camera's en tassen boven het hoofd. Geen succes! Gelukkig werden we gered Door 2 vissers. Toen ze ons naar het strand gebracht hadden, mochten we hun vangst van die dag hebben, 2 grote vissen, levende vissen. Wij, 4 meiden, moesten de levende vissen vasthouden aangezien de jongens nog ergens in het water zwommen. En nu denken jullie dat ik dat gedaan heb, niet dus!! Lara had er 1 vast en was aan het gillen, lachen en huilen tegelijk. Ik heb de foto's gemaakt haha. De vissen lagen al snel te spartelen in het zand, zielig eigenlijk. Gelukkig hebben vissen een kort geheugen...
Toen moesten we nog bijna een uur terug lopen naar ons kamp, met de inmiddels dode vissen.
En 's avonds hebben we dus lekker vis van de bbq op. Hoe expeditie Robinson is dat?!!

Ik heb mezelf de afgelopen 3 dagen doen verbazen. Niet douchen, slapen op de grond in een tent waarvan de ritsen kapot waren, wild plassen, niet in paniek geraakt bij het zien van de meeste vreemde insecten, geen moment gedacht 'waar ben ik aan begonnen'. Het was echt super leuk en we hadden een goede groep mensen. Het was zeker de moeite waard!

Nu ga ik naar Rainbow beach, de Fraser Island trip. Als ik iedereen hier en tante Agnes moet geloven is dat een hoogte punt. Ik kan niet wachten!

Liefs Amanda

  • 04 November 2014 - 07:17

    Evelien:

    Zussie...... Tomaten plukken, Expeditie Robinson??????
    Het moet niet gekker worden he?!

  • 04 November 2014 - 07:25

    Jennie Stoop:

    woh Amanda, had net je foto's bekeken petje af hoor, ik geloof het wat een ervaringen maak je mee, dat is niet op te schrijven, maar je doet het goed hoor vind het erg leuk om je zo te volgen, en wat zie je er goed uit, met je gezondheid ook goed? En ook van dieleuke mensen die je allemaal ontmoet. En wat een lekkere mannen!! ( denk ik als oude vrouw ) nou meid op naar het volgende verslag en natuurlijk die mooie foto's die je elke x stuur , dikke kus van hier en heb morgen weer wat te vertellen op de zaak. Xxxxxxxx

  • 04 November 2014 - 07:53

    Monic:

    hoi mop...ben je echt pas 2 maanden onderweg?
    Wat heb je al veel meegemaakt en beleefd...super!
    Je droom komt echt uit. We genieten van je verhalen en foto's.
    Straks weer even uitprinten voor tante Sjany.
    Geniet maar weer van je volgende trip. Dikke kus papa en mama

  • 04 November 2014 - 08:12

    Geralda De Quillettes:

    Hoi Amanda,
    Wat "super" om te lezen dat het zo goed met je gaat...
    Echt waanzinnig leuk om je zo te volgen.
    Geniet nog van deze unieke ervaring...
    Heel veel plezier de komende tijd!
    Dikke kus

  • 04 November 2014 - 19:06

    Lenie Garstman:

    Hoi stoere meid wat is dit leuk om dit te lezen.heb bewondering voor jou,geniet ermaar van .en dat vrolijke gezicht van je.nog veel plezier. Groetjes Lenie xx

  • 05 November 2014 - 21:16

    Henny Dame:

    weer een mooie ervaring erbij prachtige fotos en een genietende Amanda zoooo leuk

  • 01 Januari 2015 - 20:36

    Herma Sterk:

    Hoi Amanda,

    Allereerst een heel goed,gelukkig 2015 gewenst!
    Avontuurlijker kan het niet worden...maar dat je nog veel mee zal maken staat wel vast!
    Zo veel ervaringen. Het is nu vakantie en ik heb op m'n gemak eens de reisverhalen gelezen, foto's bekeken...en genoten.
    Wat een reis, wat een land, wat super !
    Leuk om een klein beetje mee te genieten van je verblijf in Australië !
    Nog heel veel plezier , geniet ervan.
    Dikke knuffel en groet van Herma en de Sterkjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 8884

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn droom komt uit

Landen bezocht: