Ultimate Oz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu Ultimate Oz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Geffen - WaarBenJij.nu

Ultimate Oz

Blijf op de hoogte en volg Amanda

17 September 2014 | Australië, Sydney

Oh my God, waar moet ik beginnen?! Ik ben amper 2 weken in Australië en heb nu al zoveel te vertellen! Dus ik begin maar bij het begin...

De dag dat ik aankwam was ook gelijk de zwaarste dag tot nu toe. Alleen in het vliegtuig is geen probleem, maar alleen in zo'n grote stad was even lastig. Ik kon pas een paar uur later inchecken in het hostel dus ik dacht dat ik wel alvast er op uit kon. Maar het regende zo ontzettend hard en het was koud, dat ik nadat ik een plons water over me heen kreeg van een voorbijgaande auto ik er al helemaal klaar mee was haha.
Maar het werd beter! 'S avonds uit geweest met mn roommates en kennis gemaakt met Goon, goedkoopste drank hier. Soort van wijn maar dan viezer en een gigantische kater bleek achteraf!

Maandagavond hadden we een kennismaking met de Ultimate Oz groep. Dus de mensen waar ik 10 dagen lang mee op zou trekken. Een hele leuke groep, veel verschillende mensen. Door de week heen hebben we zoveel gedaan, lol gehad en gekletst, echt super!
Dinsdag hadden we de city walk, dus langs de bekendste plekken van Sydney. Opera house, harbour bridge, botanic garden, Chinese garden, kathedraal enz.
Woensdag hebben we een bar skill course gedaan zodat we weten hoe er in Australië gewerkt wordt. Ook leerden we biertjes tappen, maar op een hele andere manier dan in Nederland. Ze tappen hier biertjes die gelijk dood slaan zeg maar. Heel apart!
Donderdag heb ik eerst uren bij de bank gezeten om van alles te regelen, en daarna zijn we met een paar mensen naar de andere kant van de botanic garden gegaan zodat we de bridge en opera house van een afstandje konden zien want dan is het mooier. Lucky us want we hadden een super mooie zonsondergang!
Vrijdagochtend was er een informatie ochtend waar verschillende mensen ons informatie gaven over reizen in Australië en hoe en wat. Super fijn!
'S middags hadden we de harbour cruise, lekker chillen op de boot, bbq, drankje. Beetje jammer dat het koud en regenachtig was maar het was weer gezellig met z 'n allen.
Zaterdag de beach walk: een route langs allerlei mooie strandjes en uiteindelijk het bekende bondi beach. Ook vandaag was het niet zulk mooi weer, maar zelfs met het slechte weer was duidelijk te zien hoe blauw de zee is en hoe wit de stranden.
'S avonds met nog een andere Ultimate Oz groep een kroegentocht gedaan met de party bus. Wat een avond was dat zeg! En de volgende ochtend moesten we weer fris en fruitig klaar staan om op basecamp te gaan. Dat viel behoorlijk zwaar zullen we maar zeggen haha.
Basecamp is de afsluiting van de Ultimate Oz week. 3 dagen weg uit de stad, naar een mooie locatie in de natuur vlakbij het strand. Met als hoogtepunt: sandboarding, zoooo leuk! Je gaat op een board zitten en je glijdt van een hoge zandheuvel. En als dieptepunt: slapen op een stretcher in een tent, wat een drama was dat zeg! En koud! !! 'S nachts hoorden we allerlei geluiden, het leek alsof onze tent omringd was Door zwijnen maar we durfden niet te gaan kijken. Achteraf bleken het koala's te zijn geweest! Hoe vet is dat!! Er waren 'avonds nog meer beesten actief zoals possoms en vogels die een heel raar geluid maakten alsof ze heel hard aan het lachen waren.
Ook hebben we nog een berg beklommen met een prachtig uitzicht! En natuurlijk 'S avonds naar het strand voor een kampvuur. Voordat we weer
Terug naar Sydney gingen zijn we nog dolfijnen wezen spotten en we hebben ze gezien!
En toen waren de 10 dagen voorbij. Voor mijn gevoel waren het 10 weken, 10 ongelofelijk leuke weken!

Gisteren zijn er al een paar mensen vertrokken uit sydney en het was gewoon stom om afscheid te moeten nemen van elkaar, terwijl je elkaar zo kort kent eigenlijk. Dat zegt natuurlijk ook wel genoeg over hoe leuk we het hebben gehad.
Ik vertrek vandaag naar Darwin. Al by myself want ik wil gewoon heel graag naar Darwin en de nationale parken daar voordat het regenseizoen begint. Ik heb een 3 daagse trip geboekt omdat die parken en watervallen niet in je 1tje te bezoeken zijn. Het kan wel, maar het is ineens groot. Dus weer nieuwe mensen en vooral ook weer een nieuwe omgeving. Dit keer een de mooie Australische natuur! Wie had dat ooit gedacht, amanda en natuur...
Maar vooral ook naar het mooie weer, naar de 30 graden. Want na 2 weken in Mn lange broek en jas wil ik graag zon, bikini en slippers!!

Liefs Amanda

  • 17 September 2014 - 06:33

    Connie Sterk:

    Hoi amanda.....wat fijn weer om je zo te kunnen volgen...leuk verslag, gaat goed komen met jou, heel veel sucses en plezier gewenst vd Sterkies xxx

  • 17 September 2014 - 06:38

    Aileen:

    Hi Aman! Jaaaaaaa! Je eerste reisverslag :-) ..helemaal leuk. En wat heb je al veel gedaan en meegemaakt! Heel veel plezier in Darwin! Ik heb mijn klokje en weerbericht dingetje op mijn telefoon alweer aangepast hihi. Xxxx

  • 17 September 2014 - 07:04

    Evelien:

    Zussie!!!!! Jeetje, wat heb je al veel gezien en gedaan!
    Blij dat je t zo goed naar je zin hebt en
    leuk om alles te lezen. Je bent dan wel
    heel ver weg, maar zo lijkt t toch heel dichtbij.

  • 17 September 2014 - 07:08

    Ilse:

    Hoi Amanda. Wat een verhalen en avonturen. Niet bepaald saai. En wat fijn dat je ons ervan mee laat genieten. Het spannenste wat ik vandaag mee ga maken is dat mijn rode yaris naar de garage moet....... Haha en de rekening is het spannenste onderdeel. Geniet ervan, en tot je volgende blog. XXX

  • 17 September 2014 - 07:27

    Lotte:

    Jeeetje wat een leuke avonturen!! EN dat allemaal in 10 dagen! Wauw. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier de komende dagen! Xxx

  • 17 September 2014 - 07:33

    Jennie Stoop:

    Hoi Amanda , super super wat je allemaal doet en dat je het naar je zin heb, hoeven wij bij de van uffelen ons geen druk te maken, ha ha, ben erg benieuwd naar je volgende verslag!! Kuzz van hier

  • 17 September 2014 - 08:18

    Patries Van Zweden:

    Hey Amanda, leuk om je zo te volgen,met je leuke verhalen en belevenissen.ik kijk weer uit naar je volgende verslag! Genietze xxx

  • 17 September 2014 - 08:23

    Jacqueline:

    Goed bezig Amanda! Zo ken ik je!

  • 17 September 2014 - 08:43

    Lieneke:

    Super leuk je verhalen:) komt helemaal goed daar down under! Veel plezier in Darwin en tot de volgende skype! XXX

  • 17 September 2014 - 09:59

    Agnes:

    Nou schat, je zit al helemaal in de goede flow zie en lees ik. Ik reis gelijk met jou terug in mijn tijd daar. Ik weet het gevoel nog goed. Geniet met alles wat je doet en ziet. Liefs van je tante. X

  • 17 September 2014 - 16:05

    Ursula:

    He Amanda

    Wat leuk om wat van je te horen en dat je het zo naar je zin heb. Kijk al weer uit naar je vlg verslag. Veel plezier verder en tot de vlg keer.xx

  • 17 September 2014 - 21:48

    Carla :

    Hoi Amanda. We gaan je volgen hoor. Erg leuk je verhalen. En natuurlijk je foto's . We wachten op je volgende verslag super leuk. Geniet er van meis. Xx

  • 19 September 2014 - 16:49

    Henny:

    ha Amanda wat een leuk verslag en veel te vertellen in zn korte tijd je heb t over duidelijk goed naar je zin en dat is heel fijn (ook voor t thuis front) kijk alweer uit naar t volgende gezellige verhaal liefs henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 8892

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 01 Mei 2015

Mijn droom komt uit

Landen bezocht: